Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 20000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Viktkontroll

Att gå ner i vikt kan vara utmanande och ibland kan det krävas lite hjälp på traven. Här hittar du olika produkter som kan vara till stöd i resan mot viktkontroll. Varför inte kick-starta med en detox eller fasta? Vi har både 3-dagars och 5-dagars fasta så att du ska kunna välja det alternativ som passar dig bäst. Här hittar du även pulver till såväl shakes som soppor, samt ett brett urbud av olika bars som fungerar som måltidsersättare. Öka dina chanser att lyckas med en livsstilsförändring med råd från vår coach

Ät rätt för att bibehålla vikten

Även om måltidsersättare kan ge en bra start på en viktnedgång så är det viktigt att man har en hälsosam kost på längre sikt. Det, tillsammans med fysisk aktivitet, är de viktigaste komponenterna för att bibehålla vikten. En hälsosam kost består av många olika råvaror och näringsämnen. Försök att äta mycket grönsaker, lagom mängd kolhydrater, fett och protein. Anpassa även portionerna utefter ditt energibehov. När du vill gå ner i vikt kan du äta lite mindre än ditt energibehov, och när du vill bibehålla din vikt så kan du äta så mycket som du gör av med varje dag. Läs gärna vår dietist hälsosamma kostråd.

Hitta en träningsform du tycker om

Fysisk aktivitet är bra ur alla perspektiv - både för kroppen och själen. Det kommer hjälpa dig att bibehålla din vikt och ge dig en bättre livskvalitet. Det är inte ovanligt att man redan har bestämt sig för att man inte tycker att träning är roligt. Men testa dig fram! Det finns en mängd olika träningsformer. Försök att hitta en träningsform som du tycker om så att du ser fram emot träningen. Våga testa på nya träningsformer som t.ex. löpning, styrketräning, dans eller cykling. Även vardagsmotion kan göra stora skillnader. Ta trappan istället för hissen, cykla till jobbet eller hoppa av en hållplats tidigare och ta en liten promenad. 

Sortera efter:
Antal/sida