Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 20000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Mage & Tarm

Problem med magen kan ha många olika orsaker och yttra sig på olika sätt. I denna kategori finner du kosttillskott för olika typer av magproblem. Här hittar du bland annat kosttillskott med mjölksyrabakterier som hjälper kroppen att bibehålla en balanserad bakterieflora. Eller tillskott med fibrer som kan hjälpa tarmen när du känner dig förstoppad. Här hittar du även kosttillskott från Silicea som innehåller kisel och kan hjälpa vid magproblem som halsbränna, uppkördhet och ont i magen. Kisel är ett grundämne som finns i jordskorpan och har en förmåga att binda vatten, gaser och främmande substanser. Kisel kan ha en positiv påverkan på olika typer av magbesvär. 

Orolig mage

De flesta människor upplever någon gång orolig mage, en del oftare än andra. Man kan uppleva att man har väldigt mycket gaser, att magen blir uppblåst och att den bullrar och kurrar. Det är väldigt sällan en orolig mage beror på någon sjukdom, speciellt om du upplever att besvären minskar när du släpper ut gaserna. Men om du upplever besvären väldigt ofta kan en bakomliggande orsak vara t.ex. IBS, laktosintolerans eller celiaki (glutenintolerans). Då kan du vända dig till vårdcentralen för en utredning. Det är även vanligt med gaser i magen under en graviditet

Vad kan jag göra själv för att minska mina magbesvär?

Problem med magen i form av förstoppning, orolig mage eller andra magbesvär kan bero på bland annat stress, för lite sömn och motion eller dålig kosthållning. Det är bra att tänka på att försöka att äta en allsidig och nyttig kost med mycket grönsaker och många olika typer av livsmedel. Försök att röra på dig varje dag, en promenad på 30 minuter kan räcka och verkar gott för både magen och humöret. När du känner dig förstoppad är det även bra att dricka extra mycket vätska. Om du har orolig mage med mycket gasbesvär så kan du försöka minska gaserna genom att t.ex. äta långsamt och tugga maten ordentligt samt undvika att tugga tuggummi och att dricka kolsyrade drycker.

Sortera efter:
Antal/sida